19 Απριλίου 2017

Mouchette, του Robert Bresson

Ζηλευτή χρήση των άνω άκρων στην Μουσέτ του Μπρεσόν.
Μια Μελέτη

Στην πρώτη φωτό, η δασκάλα κρατάει με το ένα χέρι το κεφάλι της Μουσέτ πάνω από το πιάνο, ενώ με το άλλο της παίζει την μελωδία του τραγουδιού που δεν τραγουδάει η Μουσέτ. Την ίδια στιγμή, το χέρι μοιάζει να ανήκει στην Μουσέτ, που, σκυμμένη πάνω από το πιάνο, βγάζει νευρικά την μελωδία. Στην δεύτερη, η Μουσέτ ζεσταίνεται στην φωτιά ενώ ομιλεί με τον μελλοντικό βιαστή/εραστή της. Ο Μπρεσόν, πολύ σωστά αφήνει έξω από το πλάνο την φωτιά ωστέ το χέρι όχι μόνο να δέχεται την θαλπωρή αλλά να φαίνεται και πως εκφράζει και μια κάποια ένσταση. Ο Μπουνιουέλ που μισούσε την ψυχολογία, συνήθιζε να δίνει οδηγίες του στυλ "σε αυτή τη σκηνή θέλω να φαίνονται τα χέρια σου συνεχώς" στους ηθοποιούς του.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου